יצד מסייעים מדרסים אורתופדים בהקלה משמעותית על חולי הסוכרת?

מדרסים לחולי סכרת

שתפו

סוכרת הינה אחת המחלות הפוגעניות ביותר במערכות הגוף, והחולים בה סובלים מאוד מתופעות לוואי רבות. הפגיעה במערך חילוף החומרים התקין של הגלוקז, המאופיינת, מביאה בין היתר לפגיעה הרסנית בעצבים ובכלי הדם (נפרופתיה סוכרתית).

עם זאת, כפות הרגליים הן הקורבנות העיקריות של המחלה הנוראית, ועל כך יעידו חולי סוכרת הסובלים מכאבים חזקים. רבים מהם מייחלים לפתרון קבוע או לפחות להקלה זמנית.

הסוכרת גורמת לתחלואים רבים, בהם אובדן התחושה בכפות הרגליים. הסכנה היא שחולה סוכרת עלול להיפצע בעור כפות רגליו, ובשל חוסר היכולת להרגיש כאב – לא לקבל טיפול בפצע. בנוסף, גורמת המחלה הקשה גם להרס עצמות מרכז כף הרגל ולקריסה מהירה של הקשת האורכית ברגל. הבעיה העיקרית נעוצה בעיכוב משמעותי בריפוי פצעים ויצירת כיבים בכפות הרגליים אשר אינם נרפאים. הסיבה לכך טמונה ברמות הסוכר הלא מאוזנות אשר מייצרות קרקע פורייה לקיום חיידקים. עד כדי כך שכף רגל סוכרתית המצויה במצב חמור של תחלואה עלולה לפתח נמק ולהסתכן בכריתת האזור כולו.

השימוש במדרסים מצמצם את הסיכון לנזקים בכפות הרגליים

מדרסים המיוצרים בהתאמה אישית עונים על צרכיהם של חולי הסוכרת, מפחיתים את סיכוני המחלה להתפתחות עתידית ומשמרים את איכות החיים הקיימת. הצטיידות במדרסים אורתופדים הינה הכרחית על מנת לחלק את עומס משקל הגוף על כפות הרגלים באופן שווה. חוסר איזון עלול להגדיל את הסיכון לפציעה בשל חולשת כף הרגל הקורעת תחת העומס.

כמו כן, בשל המחלה מאבדים חלק מחולי הסוכרת את האיזון במנגנון ההזעה בכפות הרגליים. גם את הבעיה הזאת ניתן לפתור באמצעות מדרסים בהתאמה אישית, אשר מיוצרים מחומרים ייחודיים המביאים לאוורור הרגל בתוך הנעל ולצמצום בתנאי החום ובהזעה.

חשוב לזכור  – גם בשלבים מתקדמים של המחלה, אל תאמרו נואש! ניתן להתאים לחולה מדרסים אורתופדים, אשר יתמכו בהחלמה מהירה של כפות הרגליים. גם מי שנאלץ לעבור כריתה של חלקי כף הרגל, יכול להסתייע במדרסים ייחודיים למצבו, אשר ישפרו את מצב כף הרגל.

עוד כתבות שיוכלו לעניין אותך...

כורסא גריאטרית
מאמרים

מהי כורסא גריאטרית ומהם יתרונותיה ?

הקדמה: מהי כורסא גריאטרית ? כורסא גריאטרית הוא מכשיר רפואי שנועד לסייע לקשישים עם בעיות ניידות. זה עוזר להם להיכנס ולצאת ממיטה או ישיבה. הוא משמש

דילוג לתוכן