סטורציה, איך מודדים ולמה זה חשוב

רמת החמצן

שתפו

סיטורציה

כשאנו בקו הבריאות, רמת החמצן בדמנו נמצאת בריכוז אופטימלי. בשל מחלה, פעילות גופנית לא מבוקרת או הימצאות בגובה רב, רמת החמצן בדם עלולה לרדת לרמה לא בריאה. רמת החמצן נקראת סיטורציה. ובעזרת מכשיר ייעודי ניתן למדוד אותה. התוצאה הניתנת היא באחוזים וכך ניתן לדעת האם המצב תקין, האם יש בעיה והאם נחוצה התערבות. במידת הצורך, אפשר לדעת האם דרוש פינוי לבית החולים או כל מענה דחוף אחר. 

מדוע נחוץ מד סטורציה 

כאשר רמת החמצן בדם מגיעה לרמה קריטית ומסוכנת, אפשר ממש לראות את העובדה הזאת בעיניים. איברים מסוימים נעשים כחולים, גם אם מזג האוויר נעים ולא קר. ניתן לראות זאת למשל כאשר האצבעות נעשות כחולות, שפתיים מכחילות וכך גם תנוכי האזניים וכיוצא בזה.

אבל לא ניתן להסתמך על כך, כאשר רוצים למנוע נזק בריאותי. מכשיר זה מיועד בראש ובראשונה לאנשים שחוו פציעה או מחלה, כאשר ישנו חשש שלא קיימת נוכחות מספקת של חמצן בדם. נהוג לבדוק סטורציה בעזרת מכשיר רפואי פשוט ונוח לשימוש. הוא מתאים גם לשימוש ביתי. משמש חולי ריאות, אנשים הסובלים מקוצר נשימה, חולי לב ועוד. האינדיקציה הרפואית שנותן המכשיר חשובה ביותר. 

איך פועל מכשיר למדידית רמת חמצן בדם  

המכשיר למדידת רמת חמצן בדם נראה כמו מעין אצבעון לא גדול. על מנת לבצע את הבדיקה מלבישים אותו על אצבע של כף היד ובדיקה מתבצעת. זו לא בדיקה פולשנית, אין צורך באיסוף דם. הפעלת המכשיר נעשית על בסיס העיקרון הפיזיקלי של גלי אור באורכים שונים. מולקולות הדם (המוגלובין) האחראים על העברת חמצן מחזירים אור בצורה ייחודית לעומת מולקולות לא מחומצנות. לאחר זמן קצר, מפיק המכשיר תשובה, מהי רמת החמצון. כאשר היא 95 אחוזים ויותר, המצב תקין. מתחת לזאת, יש צורך בטיפול, או השגחה, או שימוש במכשיר שמספק אוויר עם נוכחות של הרבה יותר חמצן (סוג של מסכת נשימה). 

זקוקים לפתרונות ומכשירים כגון מד סטורציה? חברת קר מדיקס מעמידה לרשותכם שלל פתרונות. ורק שתהיו בריאים!

עוד כתבות שיוכלו לעניין אותך...

כורסא גריאטרית
מאמרים

מהי כורסא גריאטרית ומהם יתרונותיה ?

הקדמה: מהי כורסא גריאטרית ? כורסא גריאטרית הוא מכשיר רפואי שנועד לסייע לקשישים עם בעיות ניידות. זה עוזר להם להיכנס ולצאת ממיטה או ישיבה. הוא משמש

דילוג לתוכן