כיצד למנוע כאבי שרירים ברגליים

כאב בשרירי הרגליים הינו נחלתם של אנשים רבים. עם הופעת הכאבים, קיימת נטייה להימנע מיד מפעילות. לא תמיד זהו הפתרון המיטבי. תנועה במקצב הנכון ובעדינות, עשויה להועיל לשיכוך הכאב ולהגמשת השרירים. 

יש מספר סיבות העלולות להביא לבעיה של כאבים ברגליים. על מנת לדעת איך לטפל בכאבי השרירים, נדרש לאבחן תחילה את סיבת הכאב. סיבת הכאב יכולה להיות מתח ולחץ נפשי שהחולה סובל ממנו. 

סיבה נוספת יכולה להיות יציבה או ישיבה לא נכונה לאורך זמן המביאות לעייפות השרירים ולכאבים. לדוגמא, אנשים הנוטים לישון יותר על הבטן עלולים לסבול בבוקר מכאבי צוואר. גם חוסר פעילות ספורטיבית וכושר וישיבה ממושכת מול המחשב, עלולים לגרום לשרירים להתכווץ ולהתקשות.

איבוד הגמישות של המפרקים והשרירים עלול להתבטא בכאב. 

עם זאת, גם פעילות עודפת עלולה למתוח את השרירים ואף לגרום לעייפות קיצונית.

ילדים עלולים לסבול מכאבי שרירים בעת גדילה וגם נשים בהריון מרגישות לעתים קרובות כאבים של עומס באגן וברגליים וכאבים עקב עומס על הגב. אנשים קשישים עלולים לסבול מכאבי שרירים בגלל חוסר בתנועה ועקב תהליכי הזדקנות שונים. 

בנוסף, ניתן לראות אנשים הסובלים מבעיות שרירים על רקע נוירולוגי, עקב פגיעה במערכת העצבים בגלל חוסר בתזונה ובוויטמינים כמו מגנזיום. סיבה נוספת ונפוצה לכאבי שרירים היא דלקת. דלקת יכולה להיות מכנית, כזו הנובעת עקב מתיחה או קריעה של שריר או גיד או לחלופי לנבוע מזיהום. 

גם מחלה כרונית לעתים מתבטאת בכאבי שרירים, וכן ידוע שאנשים החולים במחלות עם חום נוטים לסבול מכאבי שירים עמומים בכל הגוף.  

יחד עם זאת, ניתן בעזרת הכללים הבאים למנוע במידה רבה את הופעתם של כאבי שרירים ברגליים. במידה והכאבים הנחווים הינם בעצמה חריגה, יש להיוועץ ברופא.

 

כאבי שרירים ברגליים | care medics


5 הטיפים הבאים יועילו מאוד:

1. עיסוי למניעת כאבי שרירים ברגליים 

כאב שרירים ברגליים עשוי לנבוע מפעילות מאומצת ושינויים בזרימת הדם. ספורטאים מקצועיים מכירים את יתרונות העיסוי הספורטיבי או הרפואי. אך לא רק ספורטאים מקצועיים יפיקו תועלת. גם מי שרץ להנאתו פעמיים או שלוש בשבוע, גם מי שנוהג לרכב על אופניים, להתאמן בספינינג או במשחקי כדור יפחית כאבי שרירים ברגליים בזכות עיסוי רגליים מזמן לזמן. 

2. מתיחות להגמשה

כאבי שרירים ברגליים עשויים להיגרם כתוצאה מקשיחות יתר. כלומר, השירים מתקצרים ונתפסים, בשל חוסר בגמישות. הפתרון למניעת כאב בשרירי הרגליים יהיה תרגול מתיחות לצורך הגמשה. 

3. תרגילי חימום לפני הליכה, ריצה או עמידה מושכת 

כאבים ברגליים, בשרירים השונים, עשויים להחריף לאחר הליכות ארוכות, עמידות ממושכות, ריצות. כדאי שכל אחד יאפיין את הסיבות הגורמות אצלו להופעת אותם הכאבים. מבעוד מועד, ביצוע של תרגילי חימום יוכל למנוע את הכאבים. לכל הפחות, הללו יופחתו למידה הרבה יותר נסבלת. 

4. אמבטיות חמות ובקבוק חם 

ניתן להיעזר בחימום מקומי, על מנת להקל על כאבי השרירים. לצורך העניין, אפשר למלא בקבוק חם במים (חמים אך לא רותחים). ניתן לטבול באמבטיה חמה. לכאבים עזים, יהיה יעיל לשלב זאת עם עיסוי עדין. 

5. שימוש במדרסים מותאמים אישית 

במידה וסובלים מכאבי שרירים ברגליים, יתכן והדבר נובע לאו דווקא מעומס בפעילות. זה עשוי להצביע גם על עיוות בכף הרגל, קשת גבוהה, פלטפוס או אף שברי הליכה. הפתרון  במקרים הללו יהיה שימוש במדרסים. במידה ואתם חשים לעיתים קרובות כאבי שרירים ברגליים, הנכם מוזמנים לאבחון באחד הסניפים של קר מדיקס. התאמת מדרסים אישית ופתרונות אורתופדיים נוספים.