איך מגן ברך יכול לסייע לכם לאחר פציעה בברך?

מגן ברך

שתפו

מה זה מגן ברך?

מגן ברך או מייצב ברך, זה מוצר אורתופדי לייצוב וחיזוק הברך, יש סוגים רבים וצריך לדעת לשים מגן ברך רק על פי המלצה מותאמת. בדרך כלל אנשים משתמשים בו כדי למנוע פציעות במהלך פעילות ספורטיבית או סיוע לאחר פציעה. בנוסף, יש תומכים שמייצרים קיבוע לעומת כאלו שהם רפויים יותר, למגוון של צרכים בהקשר של הגנה וייצוב הברכיים.

אילו סוגי מגנים קיימים?

–          מניעה – סוג זה של מגנים נועדו למען מניעה והגנה על הברכיים שלכם מכל מני מפציעות שונות שיכולות לקרות, בדרך כלל מפעילויות ספורטיביות אך לא רק.

–          פונקציונאלי – המגנים מהסוג הזה, נועדו להענקת תמיכה וחיזוק לאלו שכבר נפגעו.

–          שיקום – מגן ברך מסוג זה בעצם גורם להגבלה בתנועה, זאת בכדי לאפשר לברך להחלים ולעבור את תהליך הריפוי מפציעה או ניתוח ככל הניתן בלי בעיות.

–          שחרור ופריקה – הסוג מגן ברך הזה נועד בכדי לתת הקלה משמעותית לאלו שסובלים מדלקת פרקים בברכיים או בעיות דומות.

מתי צריך מגן ברך?

בדרך כלל השימוש במייצב ברך, זה עבור בעיות שונות בברכיים, רופא יהיה זה שימליץ עליו לרוב וגם יכוון לסוג מסוים שיתאים לצורך הספציפי שאתם תזדקקו לו. בדרך כלל, אחרי ניתוח, רופאים רבים יבחרו מגן ברך שיתמוך ויעזור לכם. בנוסף, מגן ברך יכול לשמש לעזר בשיכוך כאבים או חיזוק ושמירה על תנועה נכונה שתגן על הברכיים שלכם.

מה ההבדלים בין סוגי מגני הברכיים?

–          מגנים לברכיים – תומך בברכיים בעזרת סיליקון, ללא צירים.

–          מייצב ברכיים – מגן ותומך, יש לו צירים גמישים.

–          תומך ברכיים – תומך משני צדדי הברך, עשוי עם סיליקון ומציע גם הגנה קבועה.

דוגמאות לתומכים בהתאם לסוג הפעילות

בכדורסל לדוגמא, יש מגן ברך מותאם לאינטנסיביות שקיימת במשחקים האלו, הם משלבים צירים יחד עם רצועת תמיכה. במשחקי כדורסל יש פציעות נפוצות כמו בפיקה של הברך או קרעים בצולבת הברך, לכן מגן ברך יכול לסייע במניעת הפציעות הללו. לעומת זאת נגיד בסוג פעילות שלאשל רכיבה על אופניים, יתאים מייצב ברך עם כרית סיליקון.

איך משתמשים במגן ברך?

השימוש צריך להיעשות על פי ההנחיות של הרופא או של האורתופד, משך הזמן ללבוש אותו תלוי בסוגו ובבעיה שהוא נועד לטפל או למנוע. לעיתים יש סוגים שצריך ללבוש כל הזמן ולעיתים רק בעת פעילות גופנית. שימו לב שיש לוודא שבזמן הפעילות המיקום של המגן נשאר במקומו, אחרת זה עלול לעשות יותר נזק מאשר לעזור.

תועלת מגן ברך

מגן ברך משמש למטרות רבות, תיקון מסלול הפיקה במהלך תנועות שונות, לחלוקת העומס בצורה טובה יותר, הפחת העומס באופן כללי, ולעיתים גם לאפקט חימום שיכול לעזור בשחרור שרירים תפוסים ולהקל על כאבים. לספורטאים מומלץ שימוש בתומכי ברכיים מכיוון שהם בסיכון גבוה בשל הפעילות האינטנסיבית שהם מתעסקים בה.

מקסימום תמיכה

אז בסופו של דבר זה נכון שיש המון סוגים שונים של מגני ברכיים, חשוב כמובן להתייעץ עם רופא או מומחה בתחום, כדי לקבל את המגן המתאים שאתם צריכים. יש מגנים מותאמים לאחריי פציעה שיסייעו לכם בתהליך ההחלמה, יעזור לכן לעבור את התקופה הזו בקלות יותר, תוך כדי קבלת תמיכה מיטבית לאזור כולו ומניעת החמרה, שווה לכם לנסות בעצמכם.

עוד כתבות שיוכלו לעניין אותך...

כורסא גריאטרית
מאמרים

מהי כורסא גריאטרית ומהם יתרונותיה ?

הקדמה: מהי כורסא גריאטרית ? כורסא גריאטרית הוא מכשיר רפואי שנועד לסייע לקשישים עם בעיות ניידות. זה עוזר להם להיכנס ולצאת ממיטה או ישיבה. הוא משמש

דילוג לתוכן