פיברומיאלגיה טיפול שיכול להביא להקלה משמעותית

פיברומיאלגיה

שתפו

פיברומיאלגיה

פיברומיאלגיה הינה תסמונת הבא לידי ביטוי בכמה תסמינים. למשל, כאבים ברקמות חיבור ושרירים, כאבים בנקודות לחיצה שונות בגוף. התסמונת פוגעת בעיקר בנשים אך יתכן שגברים פשוט פחות מדווחים (כלומר מסתירים את הבעיה). אצל חלק מהאנשים, התסמונת מלווה גם בהפרעות או קשיים נוספים, כגון הפרעות שינה, מצב רוח ירודה בתקופות של החמרה, קשיי עיכול, נפיחות בבטן. בזכות פיברומיאלגיה טיפול ניתן לזכות בהקלה משמעותית, להפחית את הסבל ואת הכאב ולמעשה לזכות באיכות חיים משופרת משמעותית. מומחי קר מדיקס מסבירים שלמרות שמדובר במצב כרוני, הרי שבעזרת טיפול, ניתן לנהל חיים רגילים לכל דבר. 

פיברומיאלגיה טיפול, אמת מול מיתוס 

בשל הדמיון המסוים בין פיברומיאלגיה לבין מחלות ראומטיות ודלקות, קיים המיתוס כי תרופות אנטי דלקתיות יכולות להועיל. למעשה זהו מיתוס שגוי מן היסוד. פיברומיאלגיה טיפול איננו כולל תרופות נוגדות דלקת. טיפול זה איננו יעיל משום שמרבית החולים אינם סובלים מדלקות במפרקים או ברקמות חיבור. אם אובחנה דלקת, הרי שהדבר נובע ממחלה או מצב רפואי המקביל לתסמונת הכאב. אחרי שהסברנו מהו המיתוס, נעבור למה שבאמת יכול להועיל. 

טיפול משולב לתוצאות טובות במיוחד 

המחקרים העדכניים מגלים כי הטיפול הטוב ביותר יהיה משולב. בעיתות שבהן הכאבים מחמירים מאוד, ניתן להיעזר במענה תרופתי, במידה שהוא מדוד ולתקופה נקובה. בצורה מתמשכת, חשוב מאוד להקפיד על אורח חיים נכון, הכולל פעילות גופנית. גם אם נדמה כי הכאב מונע פעילות, עם הזמן מרגישים הטבה משמעותית. הליכה, רכיבה על אופניים, התעמלות אירובית, שחיה, ג'וגינג הם דוגמאות לפעילות מקדמת וטובה מאוד. במידת הצורך ניתן להיעזר במדרסים או נעלים אורתופדיות. 

הרעיון של שילוב, נשען על כך שלצד פעילות גופנית חשוב לתת לגוף גם מנוחה מתאימה, תזונה איכותית ופתרונות נוספים. למשל, פיברומיאלגיה טיפול אלטרנטיבי שכולל עיסויים רפואיים, טיפול בחשמל, טיפול במים (הידרותרפיה). חלק מן המטופלים או המטופלות מדווחים גם על כך שדיקור סיני או שיאצו הביאו לשיפור ניכר בתסמונת. במידה וחשים ירידה משמעותית במצב הרוח, טיפול רגשי או ביו פידבק יכולים גם הם להועיל.

עוד כתבות שיוכלו לעניין אותך...

כורסא גריאטרית
מאמרים

מהי כורסא גריאטרית ומהם יתרונותיה ?

הקדמה: מהי כורסא גריאטרית ? כורסא גריאטרית הוא מכשיר רפואי שנועד לסייע לקשישים עם בעיות ניידות. זה עוזר להם להיכנס ולצאת ממיטה או ישיבה. הוא משמש

דילוג לתוכן