סובלים מכאבי גב? השתמשו במדרסים והבעיות יופחתו!

כאבי גב

שתפו

מדרסים
כאבי גב יכולים להיות כרוניים ומציקים ובמקרים של כאבי גב קשים – אף לפגום באיכות חיינו. כיום אנו יודעים כי כאבי גב אינם תחלואה המיוחסת רק לאנשים מבוגרים אלא למגוון גילאים, אורח חיים, הכולל ישיבה ממושכת בעבודה לחוצה ומונע מאתנו פעולות פשוטות כגון חילוץ עצמות והתמתחות מדי פעם. כמו גם, אנשים העובדים בעבודות פיזיות – כגון הרמה של משקלים כבדים, שאינם בפרופורציה למשקל הגוף ונוכחותן של בעיות כרוניות בעמוד השדרה יגרמו להחרפת הכאבים.

פעמים רבות ניתן לחשוב בטעות כי הבעיה היא מהגב עצמו, אולם לפני שחורצים את הדין חשוב לעשות אבחון מקיף ויסודי אצל אורתופד מומחה על מנת לשלול הנחה זו. האבחון יכול לגלות כי כאבי גב לרוב נובעים ממקום אחר, כמו כפות הרגליים הנושאות את משקל גופנו בכל פעילויות חיינו.

כך קורה שכאבים שמקורם בכפות הרגליים מקרינים אל הגב וגורמים לנו לחשוב בטעות שמקור הבעיה היא בגב. ישנם גורמים רבים בהם בעיות אורתופדיות או לחץ נקודתי על אזור מסוים בכפות הרגליים הגורמים לכאבי גב ועומס יתר על כפות הרגליים. זאת משום שכאשר אחד מחלקי הגוף אינו מתפקד כהלכה, הגב לוקח על עצמו לתפקד "כפיצוי" על הליקוי. הדבר בא לידי ביטוי במנח לא נכון, יציבה לקויה, זעזועים בגב במהלך פעילות גופנית, בעיות אורתופדיות כגון רגלי X, רגלי 0, דורבן, דלקת בגיד אכילס, הלוקס ולגוס ועוד.

כל אלו עלולים להוביל לכאבי גב. לכל אחת מהבעיות קיים הטיפול הספציפי המותאם לה. עם זאת ישנו פתרון כולל למגוון הבעיות, העוזר להפחית את הכאב ובמקרים של אבחון מוקדם, לשמש כטיפול מנע. הכוונה היא כמובן למדרסים בהתאמה אישית.

חשוב לציין כי מאחר ולכל בעיה יש את אופן הטיפול שלה, גדלה החשיבות בהתאמת המדרסים באופן אישי ומקצועי לכל מטופל. זאת להבדיל ממדרסים גנריים או מרפידות פשוטות, המיוצרות בכמויות מסחריות, אשר לא בהכרח יספקו את הפתרון לבעיה ספציפית מאחר וכל אחד מאתנו בעל מבנה אנטומי שונה.

כיצד המדרסים בהתאמה אישית מביאים לשיפור משמעותי בכאבי הגב הקשים?

לאחר האבחון אותו עובר המטופל ואישור כי הבעיות אכן מקורן בכפות הרגליים, מתחיל שלב התאמת המדרסים. חשוב לציין כי השימוש במדרסים אינו משנה את המבנה האנטומי שלנו אלא בא לשמש כפיצוי ועזרה לתיקון המצב הלקוי. באופן כללי, תפקידם של המדרסים הינו לאזן את משקל הגוף והעומס הרב שנושאות כפות הרגליים מסיבות שונות. המדרסים משנים את מנח כף הרגל ובכך את היציבה כולה, מסייעים בחלוקת העומס המופעל על שרירי הגב ומספקים בלימת זעזועים, מה שמשפיע ישירות על כאבי הגב. יתרון נוסף למדרסים טמון ביכולתם לטפל באופן נקודתי בכאבים הנובעים מהפרשים באורכי הרגליים, בעיות במבנה האנטומי והפיזיולוגי של כפות הרגליים ועוד.

כמו כן, בתהליך אבחון המתבצע בידי מומחה ניתן לאבחן בשלב מוקדם בעיות פתולוגיות של כף הרגל ולהתאים להן את סוג המדרס הנכון. מאחר ובעיות אורתופדיות הינן עניין תהליכי והדרגתי, פעמים רבות המטופל מגיע אל האורתופד רק כאשר הוא סובל מכאבים עזים, ולכן  בזיהוי והתאמה מוקדמים קיימת האפשרות להאט את התהליך ולספק פתרון מנע לתחלואים שעלולים לצוץ בעתיד. רבים מהמשתמשים באופן יום יומי וקבוע במדרסים מצביעים על שינוי לטובה המורגש כבר לאחר ימים ספורים.

בשוק קיים מגוון גדול מאוד של מדרסים שונים המותאמים אישית לכף הרגל של המטופל, הדואגים ליציבה נכונה ובריאה של הגוף כולו.

במרוצת השנים והודות לחידושים טכנולוגיים ולשיפורים מתמידים בעולם האורתופדיה, התאמת מדרסים הפכה להיות מדויקת יותר על ידי שימוש ביציקת גבס ובאיש מקצוע מיומן ומנוסה. יכולתו הייחודית של איש מקצוע הבודק את מנח כף הרגל, תוך זיהוי הבעיה הרפואית, ויודע מתוך ניסיון רב שנים היכן מצטבר רוב העומס, היא שמאפשרת התאמה אופטימלית של המדרסים, המפזרים באופן מאוזן את העומסים בין הנקודות השונות בכף הרגל, מטפלים בבעיות אורתופדיות שונות ומביאים לשיפור באיכות החיים של המטופל.

עוד כתבות שיוכלו לעניין אותך...

כורסא גריאטרית
מאמרים

מהי כורסא גריאטרית ומהם יתרונותיה ?

הקדמה: מהי כורסא גריאטרית ? כורסא גריאטרית הוא מכשיר רפואי שנועד לסייע לקשישים עם בעיות ניידות. זה עוזר להם להיכנס ולצאת ממיטה או ישיבה. הוא משמש

דילוג לתוכן