כאבי שרירים ברגליים, ממה נגרמים ואיך מטפלים

כאבי שרירים ברגלייםלצד כאבי גב, כאבי שרירים ברגליים מהווים בעיה נפוצה עבור ציבור רחב של אנשים. לרוב, הכאבים הללו אינם נובעים מבעיה אקוטית במערכת השלד או השרירים אולם חשוב לאבחן, במידה והכאבים מתמשכים ואינם עוברים. קר מדיקס מסבירים ממה נגרמים הכאבים הללו ואיך מטפלים. 

כאבי שרירים ברגליים כתוצאה מכושר גופני ירוד 

אם התחלתם לסבול מכל מיני כאבי שרירים ברגליים שאלו את עצמכם את השאלה הבאה: האם התאמצתם לאחרונה והאם אתם לא נוהגים להפעיל מספיק את הגוף. כאבי השרירים עלולים להפריע כתוצאה ממצב דלקתי ולפעמים השרירים מתאמצים יותר בגלל דלקות ברקמות חיבור או בברכיים. יחד עם זאת, הרבה מאוד פעמים הסיבה היא פשוטה – כושר גופני ירוד. כל מה שצריך לעשות במצב כזה הוא להקפיד על פעילות גופנית מתונה. אין צורך בהכרח בפעילות אירובית וגם אין צורך להתחיל להרים משקולות. כל מה שצריך, על מנת לסלק את הכאב ולחזק את השרירים זה פשוט ללכת באופן קבוע. רבע שעה או חצי שעה של הליכה ביום מחוללים פלאים. 

עדיין כואב? בדקו את הרגליים והנעליים 

כאבי שרירים עלולים לגרום לאי נוחות ברגל גם במידה ונועלים נעליים לא מתאימות. יתכן שמבנה כף הרגל שלכם מעורר כאבים, בשל קשת גבוהה, פלטפוס או בוהן קלובה. על מנת להביא לשיפור משמעותי, בזמן הליכה או פעילות אחרת, השתמשו בנעליים אורתופדיות או מדרסים מותאמים. מדרסים צריכים להתאים למבנה כף הרגל וכן לאופי הפעילות. למשל, מדרסים מיוחדים לילדים, מדרסים לספורטאים וכדומה. 

אמצעים מעולים להקלה נוספת 

על מנת לסלק כאבי שרירים ברגליים, ניתן לנקוט בעוד כמה אמצעים מצוינים. למשל, הקפידו לבצע חימום מקומי בעזרת בקבוק חם או אמבטיות חמות. ניתן להיעזר בתכשירים לעיסוי, שמנים ארומטיים או משחות אחרות. לפני פעילות גופנית, וודאו כי אתם מגמישים את השרירים ומבצעים חימום. בנוסף, אל תפריזו עם אימונים קשים מדי. כושר נבנה בתהליך הדרגתי. אימונים מפרכים לרוב אינם רעיון טוב ועלולים להסתיים בפגיעות נוספות כגון שברי הליכה. פעילות מתונה, חימום ומתיחות, מדרסים ואמבטיות חמות ותרגישו בהבדל.