במה טמונה החשיבות של מדרסים לריצה

מדרסיםהעיסוק בספורט חשוב לבריאות. אולם פעילות גופנית מאומצת עלולה לגרום לצרות צרורות, אם לא מקפידים על הכללים. למשל, ביצוע תרגילי חימום ומתיחות לפני ואחרי פעילות מאומצת וכן שימוש במדרסים. נסביר להלן במה טמונה החשיבות של השימוש בזוג מדרסים לריצה, הן לאצנים והן לעוסקים בענפי ספורט כגון אתלטיקה ומשחקי כדור מקצועיים. 

מדרסים לריצה בולמים את הזעזועים 

בזמן פעילות ספורטיבית, כאשר מבצעים ריצות, קפיצות או זינוקים, חווה הגוף טלטלות וזעזועים מרובים. כאשר משתמשים במדרס הבנוי במיוחד לריצה, הרי שיש בכך פתרון ראוי. המדרס הינו בעל כושר לשיכוך הזעזועים בצורה מיטבית. לרוב, מדרסים לריצה יהיה בנויים מכמה וכמה שכבות. השכבות שבולמות את הזעזועים שומרות היטב על בריאות המפרקים (במיוחד, מפרקי הברכיים). כמו כן, בלימת הזעזועים חיונית לבריאות הגב.  

מניעת כאבי רגליים ושברי מאמץ 

לבד משיכוך זעזועים, שמירה על בריאות הברכיים וחוליות הגב, למדרסי הריצה חשיבות נוספת. ככל שעוסקים בריצה לעיתים יותר קרובות או למרחקים יותר ארוכים, כך קיים הסיכוי לפתח שברי מאמץ כך גם גדל הסיכוי לסבול מכאבים עזים בכפות הרגליים. באם לאחר פעילות אתם מרגישים כי הרגליים נפוחות, אם הרגליים כואבות או צורבות, ככל הנראה הן משלמות את מחיר המאמץ. שימוש במדרסים תוך כדי פעילות יפחית את הכאבים וימנע שברי מאמץ. 

מניעת סטייה בזמן ריצה 

עבור הסובלים מהטיה של כפות הרגליים, נטייה לצדדים או פנימה, הרי שפעילות גופנית ורוצה עלולים להחמיר זאת. עם הזמן, להטיית כפות הרגליים יש השפעה על העצמות, על עצמות המסרק או עצמות הבוהן. השימוש במדרסים לריצה מעניק את התמיכה לכפות הרגליים. המדרסים הייעודיים מייצבים את כף הרגל ומאזנים אותה. 

איך להתאים את המדרסים לכפות הרגליים 

מדרסים איכותיים לא מיוצרים בייצור סדרתי. הם מותאמים באופן אישי למשתמש. לוקחים את מידת כף הרגל, מבצעים בדיקות יציבה בזמן עמידה ובזמן תנועה. רק לאחר בדיקה של מומחה למדרסים, ניתן להתאים מדרסים לריצה בצורה הנאותה. להתאמת מדרסים ופתרונות אורתופדיים מן השורה הראשונה – פנו לאחד הסניפים של קר מדיקס.